Na bijna 3 jaar van opengebroken straten, bulldozers en omleidingen, plassen, stofwolken en allerlei grote en kleine hinder, is het einde van de wegenwerken in Hove-centrum in zicht. De laatste fase van de werken is aangevangen: de heraanleg van de Mortselsesteenweg. Over zes maanden, wanneer het bouwverlof start, zou alles achter de rug moeten zijn.

Wat is het voorlopige resultaat ?

  • Er werden al enkele fietsende schoolkinderen aangereden in de Boechoutsesteenweg door auto’s, gelukkig zonder ernstige gevolgen. De fietsers moeten het vanaf de Hortensialei tot aan het Groen
    Platgereden paaltjes
    Platgereden paaltjes

    Schooltje zonder fietspad stellen, terwijl er voldoende plaats was om een veilig fietspad aan de leggen.

  • Het fietspad in de Kapelstraat is niet duidelijk zichtbaar omdat het in dezelfde kleur van stenen werd uitgevoerd als het voetpad. Er staan geregeld auto’s geparkeerd op het fietspad, vnl. tussen de Leliestraat en de Groenenborglei.
  • De meeste automobilisten zijn tegen het principe van “30 km/u. zone” in het centrum. Er werden op enkele maanden tijd reeds meer dan 2.600 verkeersboetes uitgeschreven.
  • Het kruispunt Geelhandlaan, Kapelstraat, Sint-laureysplein is gevaarlijker geworden, wegens het wegnemen van de verkeerslichten. Er gebeurden al verschillende aanrijdingen tussen wagens, gelukkig enkel met blikschade.
  • Op het Sint-Laureysplein negeren vele automobilisten de middengeleider en rijden er over om zich te stationeren op de parking. Dit geeft gevaarlijke verkeerssituaties voor alle aanwezige weggebruikers.