Er zaten een dertigtal bezoekers op de tribune. De raad verliep rustig, zonder betogers die hun ongenoegen of persoonlijke frustratie kwamen uitschreeuwen.

01.  C.V.B.A. Intercommunale Vereniging voor Crematoriumbeheer in de Provincie Antwerpen:

  • Algemene Vergadering van 20 juni 2013
  • bespreking agenda
  • bepaling stemgedrag vertegenwoordiger

Aan de raad wordt gevraagd de agenda van de algemene vergadering van de Intercommunale Vereniging voor Crematorium in de provincie Antwerpen goed te keuren en het stemgedrag van de vertegenwoordiger te bepalen. Unaniem goedgekeurd.

02.  C.V.B.A. Intercommunale Vereniging voor Crematoriumbeheer in de Provincie Antwerpen – aanduiding vertegenwoordiger voor de bestuursperiode 2013-2018

Aan de raad wordt gevraagd de vertegenwoordiger en de plaatsvervangende vertegenwoordiger voor de intercommunale Vereniging voor Crematoriumbeheer in de Provincie Antwerpen aan te duiden voor de bestuursperiode 2013-2018. Voorstel : Katia Devriendt en Fréderic Marquet (plaatsvervanger). Unaniem goedgekeurd.

03.  Intergemeentelijke samenwerking – vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger van de gemeente met betrekking tot de agendapunten van de algemene vergadering van de opdrachthoudende vereniging AWW van 19 juni 2013 – Goedkeuring – Stemming

Aan de raad wordt gevraagd om de agenda van de algemene vergadering van de intercommunale AWW goed te keuren en de voordracht van de effectieve en plaatsvervangende vertegenwoordiger aan te duiden. Voorstel : Bart Van Couwenberghe en Dave Van den Bergh (plaatsvervanger). Unaniem goedgekeurd.

04.   Beslissing inzake de aanwijzing en de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger van de gemeente op de algemene  vergadering van de dienstverlenende vereniging CIPAL van 14 juni 2013

Aan de raad wordt gevraagd goedkeuring te hechten aan de agenda en aan de voordracht van de effectieve en plaatsvervangende leden voor de mandaten van de algemene vergadering van de intercommunale CIPAL d.d. 14 juni 2013. Voorstel : Fréderic Marquet en Katia Devriendt (plaatsvervanger). Unaniem goedgekeurd.

05.   Goedkeuring agenda m.b.t. algemene vergadering van de intercommunale IKA d.d. 25 juni 2013

Aan de raad wordt gevraagd goedkeuring te hechten aan de agenda m.b.t. de jaarvergadering van de intercommunale IKA d.d. 25 juni 2013. Unaniem goedgekeurd.

06.   Aanduiden vertegenwoordiger voor de  algemene vergadering van de intercommunale IKA d.d. 25 juni 2013

Aan de raad wordt gevraagd om de vertegenwoordiger en de plaatsvervangend vertegenwoordiger voor de Intercommunale IKA aan te duiden. Voorstel : Katia Devriendt en Fréderic Marquet (plaatsvervanger). Unaniem goedgekeurd.

07.   Goedkeuring agenda IVEKA d.d. 25 juni 2013

Aan de raad wordt gevraagd om zijn goedkeuring te hechten aan de agenda van de algemene vergadering voor de intercommunale IVEKA goed te keuren. Unaniem goedgekeurd.

08.   Aanduiden vertegenwoordiger voor de algemene vergadering van de Intercommunale IVEKA d.d. 25 juni 2013

Aan de raad wordt gevraagd om de vertegenwoordiger en plaatsvervangend vertegenwoordiger voor de intercommunale IVEKA aan te duiden. Voorstel : Bart Van Couwenberghe en Koen Volckaerts (plaatsvervanger). Unaniem goedgekeurd.

09.   Voordracht mandaten voor VVSG (Vlaamse Vereniging Steden en Gemeenten)

Aan de raad wordt gevraagd de mandaten voor de duur van de legislatuur voor VVSG goed te keuren. Voorstel : Arnold Herrebout en Gerda Lambrecht (plaatsvervanger). Unaniem goedgekeurd.

10.   Gemeenteraadsbelsissing tot vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger van de gemeente over de agendapunten van de jaarvergadering van IGEAN dienstverlening van vrijdag 21 juni 2013

Aan de raad wordt gevraagd goedkeuring te hechten aan de agenda van de intercommunale IGEAN dienstverlening van vrijdag 21 juni 2013. Unaniem goedgekeurd.

11.   Gemeenteraadsbeslissing tot benoeming van een vertegenwoordiger van de gemeente voor de algemene vergadering van IGEAN dienstverlening van vrijdag 21 juni 2013

Aan de raad wordt gevraagd goedkeuring te hechten aan de voordracht van de effectieve en plaatsvervangende mandaten voor de duur van de legislatuur bij de intercommunale IGEAN dienstverlening. Voorstel : Gerda Lambrecht en Koen Volckaerts (plaatsvervanger). Unaniem goedgekeurd.

12.   Gemeenteraadsbeslissing tot vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger van de gemeente over de agendapunten van de jaarvergadering van IGEAN – milieu & veiligheid van vrijdag 21 juni 2013

Aan de raad wordt gevraagd goedkeuring te hechten aan de agenda van de jaarvergadering van de Intercommunale IGEAN – milieu & veiligheid van vrijdag 21 juni 2013. Unaniem goedgekeurd.

13.   Gemeenteraadsbelsissing tot benoeming van een vertegenwoordiger voor de algemene vergadering van de Intercommunale Igean – milieu & veiligheid van vrijdag 21 juni 2013

Aan de raad wordt gevraagd goedkeuring te hechten aan de voordracht van de effectieve en plaatsvervangende leden voor de mandaten voor de duur van de legislatuur bij de Intercommunale Igean – milieu & veiligheid. Voorstel : Gerda Lambrecht en Arnold Herrebout (plaatsvervanger). Unaniem goedgekeurd.

14.   Voordracht van effectieve en plaatsvervangende mandaten voor c.v.b.a. Sociale Bouw- en Kredietmaatschappij ARRO Antwerpen

Aan de raad wordt gevraagd om de voordracht voor de effectieve en plaatsvervangdende mandaten voor de duur van de legislatuur bij de c.v.b.a. Sociale Bouw- en Kredietmaatschappij ARRO Antwerpen goed te keuren. Voorstel : Arnold Herrebout (bestuurder) , Goedele Breyne (volmachtdrager) en Gerda Lambrecht (plaatsvervangend volmachtdrager).

15.   Goedkeuring van de overeenkomst met de Schoolraad – 2013-2017

Aan de raad wordt gevraagd goedkeuring te hechten aan de overeenkomst met de schoolraad voor de periode 2013-2017. Unaniem goedgekeurd.

16.   Huishoudelijk reglement Schoolraad 2013-2017 – akteneming

Aan de raad wordt gevraagd akte te nemen van het huishoudelijk reglement van de schoolraad voor de periode 2013-2017. Unaniem goedgekeurd.

17.   Kerkfabriek Sint-Laurentius – budgetwijziging : akteneming

Aan de raad wordt gevraagd akte te nemen van de budgetwijziging 2013 van de kerkfabriek Sint-Laurentius. Gezien deze budgetwijziging past in het kader van de meerjarenplanning 2008-2013 blijft de exploitatietoelage van 7.779,18 EUR dus ongewijzigd. Unaniem goedgekeurd.

18.   Hersamenstelling van de Gemeentelijke Commissie Ruimtelijke Ordening ( GECORO)

Bij de aanvang van een nieuwe legislatuur dient de GECORO hersamengesteld te worden. Door het gemeentebestuur kan binnen de wettelijke modaliteiten de samenstelling van de GECORO bepaald worden. Samenstelling : 4 deskundigen (1 inzake zwakke weggebruiker, 1 inzake milieu, 1 inzake lokale economie van verenigingen van handelaars, werkgevers of landbouwers, 1 van organisaties van werknemers). Unaniem goedgekeurd.

19.   Verkaveling nr. 2011/3: Beekhof : gedetailleerd uitvoeringsontwerp.

Verzoek tot goedkeuring van de voor de aanbesteding gedetailleerde uitgewerkte weg- en rioleringsdossiers. Unaniem goedgekeurd.

20.    Verkaveling nr. 2011/3: Beekhof: goedkeuring uitvoeringsovereenkomst.

Verzoek tot goedkeuring van de overeenkomst inzake de uitvoeringsmodaliteiten voor de uitrustingswerken in de verkaveling  nr. 2011/3 genaamd Beekhof te Hove. Unaniem goedgekeurd.

21.    Drukken en leveren gemeentelijk informatieblad ‘infoHove’: vaststelling lastvoorwaarden, wijze van aanbesteding en gunning

Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om het lastenboek voor het drukken van het gemeentelijk informatieblad goed te keuren. Unaniem goedgekeurd.

22.    Cultuur : beheersorgaan gemeenschapscentrum : aanduiding vertegenwoordigers verenigingen en gebruikers: kennisneming

Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om kennis te nemen van de door de Cultuurraad verkozen vertegenwoordigers van de verenigingen en gebruikers in het beheersorgaan gemeenschapscentrum Hove. Unaniem goedgekeurd.

23.    ICT : Albrecht. Rodenbachschool : aankoop en installatie van digitale (schrijf)borden: goedkeuring bestek

Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om het bestek voor de aankoop en installatie van digitale schrijfborden voor de A. Rodenbachschool goed te keuren. De school wil voor zes verschillende klassen digitale borden aanschaffen. De totale kostprijs wordt geschat op 25.000 EUR. Unaniem goedgekeurd.

24.   Ter goedkeuring: Jaarrekening AGB 2012

Aan de gemeenteraad wordt gevraagd de jaarrekening van het AGB Sport en Ontspanning goed te keuren. Unaniem goedgekeurd.

25.   Ter goedkeuring : Beheersovereenkomst AGB – gemeente

Volgens het gemeentedecreet dient per legislatuur een beheersovereenkomst afgesloten te worden tussen het AGB en de gemeente. De verlenging van de huidige overeenkomst wordt ter goedkeuring voorgelegd aan de gemeenteraad. Unaniem goedgekeurd.