De gemeenteraad van Kontich heeft de samenwerkingsovereenkomst over de heraanleg van de stationsomgeving tussen Kontich en Lint niet goedgekeurd. In het dossier is verwarring ontstaan nadat raadslid Jef Plasmans documenten bovenhaalde die het schepencollege van Kontich nog had. Er ontstonden een aantal onduidelijkheden, zoals over de verdeling van de kosten en over de taken van de leidinggevende ambtenaar.

De spoorweg Antwerpen-Brussel scheidt de twee stationsomgevingen. Lint wil de zone naast de spoorweg aan de Fabriekstraat en Ganzenbol omvormen tot kmo-zone, groene zone en woonzone. Bij Kontich blijft het beperkt tot het opnieuw inrichten van het Stationsplein en de aanpalende straten. “Om kosten te besparen, willen wij onze aanhangwagen koppelen aan de locomotief van Lint. We kunnen besparen door één ontwerper aan te stellen”, lichtte Schepen van Ruimtelijke Ordening Wim Annaert van Kontich toe.

P1000649
Harry Debrabandere spreekt de massa toe

In het recentere gemeenteraadsverslag van Lint waarover raadslid Plasmans beschikt “is er onduidelijkheid over de te verdelen kosten, de taken van de leidinggevend ambtenaar die teveel bevoegdheden krijgt en zou Lint weigeren om het voortouw te nemen“, klinkt het. Maar de Burgemeester van Lint, Harry Debrabandere zou geen problemen zien in de overeenkomst.

logo Kontich

Radio Frekwent FM 105.1 – de vrije radio van de Antwerpse Zuidrand

 

Foto’s © Gazet van Hove.