HOVE

Raadslid Filip Lecoutre (CD&V) interpelleerde op de laatste gemeenteraad : “Wij vernemen dat er sinds november 2017 al problemen zijn met de bedeling van infoHove in de gemeente. Ook in januari 2018 vernemen wij klachten van Hovenaars die het informatieblad niet in hun brievenbus hebben gevonden. Graag antwoord op volgende vragen : hoeveel klachten heeft de gemeente ontvangen ? Hoe gebeurde de bedeling in het verleden en in het bijzonder in de voorbije maanden ? Hoe zal de bedeling in de toekomst gebeuren ? Wat zijn de financiële kosten voor de verspreiding van het informatieblad ? Overweegt het gemeentebestuur manieren om aanvullend ook digitaal de verspreiding van het informatieblad te promoten ? “

er liep wat fout bij de verdeling van ‘infoHove’

Schepen van Informatie Guy Wollants (Ph7) antwoordde : “Het gaat over 20 meldingen sedert 1 oktober 2017 tot 25 januari 2018, uit 12 verschillende straten. Deze klachten gaan direct naar de firma die instaat voor de verspreiding. Die volgen dit op. Ze corrigeren ook. Ze doen ook steekproeven in verschillende straten. Bij Bpost gebeurde dit niet. In de residentie ‘Groot Hoofs Veld’ kan de firma niet binnen. Er is contact opgenomen met de huisbewaarder. Er is een striktere opvolging van de distributie sedert oktober 2017 en het is veel goedkoper : nu 5.000 euro voor 10 maanden en vroeger bij Bpost tussen de 9 à 10.000 euro. We blijven bij de firma. Er zijn ook veel klachten over de verspreiding van de afvalkalenders door Bpost. De digitalisering is reeds gevorderd. Als individu kan je dit aanvragen. De verspreiding via een aparte Facebookpagina wordt nog in overweging genomen.”

Incident gesloten.

Foto’s © Gazet van Hove.