Het Klachtenregister 2018 werd ter kennisgeving aan de gemeenteraad voorgelegd. Het systeem van klachtenbehandeling wordt bepaald door het reglement participatie van de burger, goedgekeurd door de gemeenteraad op 31 maart 2008.

In totaal werden er 9 klachten geregistreerd (20 in 2017, 25 in 2016, 17 in 2015, 20 in 2014, 12 in 2013 en 16 in 2012).

Aantal per dienst : een klacht kan betrekking hebben tot meer dan één dienst) : Milieu : 3, Technische Dienst Wegen : 3, Technische Dienst Groen : 2, Jeugd : 1, Politie 1.

Aantal per onderwerp (een klacht kan betrekking hebben tot meer dan één onderwerp) : Milieu : afvalophaling : 1, trage wegen : 1, geen antwoord op mail : 1, Wegen : werken Leliestraat : 1, Werken Lintsesteenweg : 1 , straatvegen (parkeerprobleem) : 1, Groen : begraafplaats : 1, onderhoud openbaar groen : 1, Politie en Jeugd : nachtlawaai JOC : 1.

Alle klachten werden binnen een termijn van één werkdag doorgegeven naar de dienst die de klacht moet beantwoorden. Alle klachten werden binnen de door het reglement vooropgestelde termijn behandeld, 88% van de klachten kregen nog dezelfde dag of de eerste werkdag na de indiening ervan een ontvangstmelding. Twee klachten werden niet binnen de door het reglement vooropgestelde termijn van één maand ten gronde beantwoord. 56% van de klachten werden binnen de week beantwoord.

Verdere info bij Davy Verbeeck, gemeentelijk info-ambtenaar, tel. 03 / 460.33.11. (kantooruren), davy.verbeeck@hove.be .

Foto’s © Gazet van Hove.