Hove
Om tot die huisstijl en dat logo te komen, bepaalden we eerst het merk ‘Hove’. Ook onze huisstijl en het logo moeten onderstaande zaken uitstralen.
Merkvisie
Wij zijn een gemeente die een zo kwaliteitsvol mogelijke leef- en woonomgeving wil aanbieden voor mensen die comfortabel, veilig en sociaal leven in een groene omgeving zeer op prijs stellen.
Merkmissie
We willen een eigentijds dorp zijn, mee met de wereld van vandaag en morgen, waar mensen zich goed en thuis voelen vanwege de bovengemiddelde levensstandaarden die we erop nahouden.
Merkwaarden
We vinden volgende waarden belangrijk : gezelligheid (gemoedelijkheid), klantvriendelijkheid, kwaliteit, menselijkheid (persoonlijkheid, persoonlijke benadering), veiligheid.
Merkpersoonlijkheid
We streven naar volgende karakteristieken: ontspannend (relaxed), ruimdenkend (progressief), respectvol, tevreden, charmant, idealistisch en harmonieus.
Merkbelofte
Sinds eind 2011 luidt onze officiële baseline ‘want het dorp is een wereld’, naar een zin uit de (onafgewerkte) autobiografische roman van dichter-schrijver Paul van Ostaijen, die een tijd in Hove woonde. Te begrijpen als : in Hove kan je genieten van moderne stedelijke faciliteiten, in combinatie met de gezelligheid en veiligheid van een sociaal dorp waar de buurt- en wijkbewoners harmonieus met elkaar omgaan.
Kernconcept
Waar staat in één zin Hove voor ? Een klassevolle heer/dame, van deze tijd en van deze wereld, met wie je graag een goed gesprek voert met een goed glas wijn.
Uiterlijk
We willen een logo dat sympathieke klasse, harmonie en respect (voor de medemens) uitstraalt, met (licht)groene tinten (als verwijzing naar onze drie groene longen) en (afge)ronde, ‘natuurlijke’, zachte, charmante vormen. Het lettertype van de baseline moet elegant (maar niet exclusief), modern, eigentijds, werelds en efficiënt zijn.
Jouw voorkeur
Een werkgroep van medewerkers en leden van het schepencollege maakte een eerste selectie van mogelijke logo’s. Die staan in onderstaande pdf. Op basis van de keuze van onze inwoners wil het bestuur dan een keuze zal maken. Welk logo draagt bovenstaande waarden volgens jouw het best uit en/of wat vind je gewoon het mooiste ? Laat het ons vóór 15 juni weten en bepaal mee het toekomstige uitzicht van onze communicatiekanalen ! Mail je voorkeur naar informatie@hove.be of vul het formulier in.
Bijlagen
Foto’s (c) Gazet van Hove.