Stad Antwerpen lanceerde website met alle troeven voor een goed gevulde “Antwerpse zomer”

Gisteren startte de campagne ‘Antwerpen straalt’ om de zomer in eigen stad te beleven, en in juli of augustus de Scheldestad te bezoeken. Op de website www.antwerpenstraalt.be vinden bewoners en (potentiële) toeristen meer dan 400 tips om veilig op verkenning te gaan in Antwerpen en haar districten. Ook in Wallonië en Nederland zet Antwerpen haar zomerse troeven in de kijker. Van de zomermaanden genieten in eigen stad en ook dingen doen die je anders niet doet en bijzondere plekjes (her)ontdekken ? De stad verzamelde op www.antwerpenstraalt.be heel wat corona-proof tips voor jong en minder-jong. Zoeken kan op basis van vijf thema’s, de negen districten, datum of periode, leeftijd en budget (betalend of gratis). Zo is er voor elk wat wils op het vlak van kunst en cultuur, shoppen, natuur, sport, eten en drinken, … Bij elke plaats of activiteit staat ook een kaart om er vanaf de eigen locatie makkelijk en veilig te geraken. Fietstoerisme wordt daarbij actief gepromoot.

De stad vult de website voortdurend aan met andere te ontdekken plekjes en nieuwe evenementen. Er komen bovendien een 50-tal blogposts over onder meer bier, chocolade, wereldkeuken, op wereldreis in Antwerpen, verborgen parels, avontuur, een literair dagje, baden in luxe en duurzaam shoppen.

Koen Kennis, schepen voor middenstand en toerisme stelde o.a. : ”De laatste weken zagen we de stad heropleven met de heropening van de winkels en horeca. Wat mij daarbij opviel is de creativiteit van onze ondernemers, die garant staan voor heel wat beleving op onze straten en pleinen. De stad ligt er ook meer dan ooit fiets- en wandelvriendelijk bij. Ik kijk uit naar de zomer in Antwerpen !”

Om de website www.antwerpenstraalt.be te promoten, voert de stad ook een grote communicatiecampagne.

Foto’s (c) Gazet van Hove.