Raadslid Diederik Vandendriessche (HB) vroeg hoe het zit met het nieuwe logo van de gemeente ? “Welke strategie ? Wie zit er in de interne werkgroep ? Ik zie veel goede wil maar weinig response.”

Schepen Els Pauwels (Fan van Hove, bevoegd voor communicatie en participatie, antwoordde : “het logo is een uithangbord. Externe communicatie is zeer belangrijk. Als éénheid (gemeente, OCMW, school, academie, enz…) moeten we naar buiten komen. We hebben hiervoor het studiebureau Nelson aangesproken. Er hebben een 100-tal Hovenaars meegedaan aan het onderzoek via Hoplr. De werkgroep vergadert o.l.v. Nelson met de algemeen directeur, een aantal leidende ambtenaren, het schepencollege en ook enkele niet-Hovenaars. Ze kregen de keuze tussen een aantal voorstellen van logo’s voor de gemeente. Hiervan werd een selectie gemaakt en één uitgekozen. Dit gaat terug naar het communicatiebureau om er een aantal versies van te maken. We bekijken ook de sociale media. We stellen vast dat het gemeentelijk informatieblad ‘Info Hove’ het belangrijkste kanaal is wat betreft informatie voor de Hovenaars”.

een commerciële dorpskrant

Foto’s © Gazet van Hove.