De gemeenten van de politiezone HEKLA – Hove, Edegem, Kontich, Lint en Aartselaar – vernieuwen vanaf 13 september hun evenementenloket.

Momenteel moet je voor de organisatie van activiteiten of evenementen nog met een aantal COVID-maatregelen rekening houden, al kan er stilaan meer. Vanaf 13 september zal het huidige evenementenloket vervangen worden door een nieuw. Met dit nieuwe formulier doe je – ten laatste dertig werkdagen voor aanvang van het evenement – een aanvraag voor het organiseren van een activiteit of doe je er een melding van. Op die manier worden alle gemeentelijke diensten, brandweer en politie op de hoogte gebracht. In geval van een aanvraag zal je gemeentebestuur je zo vlug mogelijk een beslissing overmaken.

Wanneer doe je een aanvraag of een melding via het evenementenloket ?

Als een van onderstaande zaken op jouw activiteit van toepassing is:

– Wanneer de volledige activiteit of een gedeelte ervan plaatsvindt op het openbaar domein.

– Wanneer je luider muziek wil spelen dan 85 decibel.

– Wanneer je een straat, plein of parking tijdelijk wenst af te sluiten of parkeervrij wil maken.

– Wanneer je vuur wil gebruiken.

– Wanneer het gaat om een buurt-, straat- of schoolfeest.

– Wanneer het gaat om een publieke fuif (zowel binnen als buiten).

– Wanneer je specifieke doelgroepen of risicogroepen verwacht op je evenement.

– Wanneer het gaat om (commerciële) promotie of verkoop op de openbare weg.

Online toelichting werking

Op donderdag 30 september organiseren we om 20 uur een webinar om de werking van het loket online toe te lichten. Ben je er graag bij ? Schrijf je hier in. Heb je voordien al vragen ? Neem gerust contact op via evenementen@hove.be of 03 / 454 39 01.

geen bier voor de kinderen …