REGIO

Elk jaar reikt Kortom vzw, de vereniging voor non-profit- en overheidscommunicatie, een award uit voor de beste communicatiecampagne van het jaar. De communicatiegroep van het Vaccinatiecentrum ZORA in Lint (met daarin de communicatieverantwoordelijken van de gemeenten Boechout, Edegem, Hove, Kontich, Lint, Mortsel, de eerstelijnszone en de centrummanagers) voerde een uitgebreide communicatiecampagne rond het vaccinatiecentrum en diende vol vertrouwen een dossier in.
Op woensdag 20 april werden de laureaten bekendgemaakt. Het vaccinatiecentrum in Lint ging overtuigend met de publieksprijs aan de haal. De publieksprijs van de Kortom Awards werd beslist door een online poll en door het publiek in de zaal. De keuze van het thuispubliek en de communicatiemedewerkers was unaniem : de intergemeentelijke vaccinatiecampagne van Eerstelijnszone ZORA (Zuid-Oostrand Antwerpen) kon iedereen bekoren.


“Groot gelijk”, vindt Erik Broeckx, burgemeester van Mortsel : “want dit is een pakkende communicatiecampagne met veel lokale accenten. Affiches van onze eigen inwoners, filmpjes met lokale BV’s, een specifieke nieuwsbrief voor de vrijwilligers… Zowel in print, digitaal als sociale media was alles van hoge kwaliteit. Het VC kreeg regelmatig televisieploegen over de vloer, van zowel regionale als nationale zenders, en droeg zo bij aan het positieve imago van alle vaccinatiecentra in heel Vlaanderen.
Wij zijn als bestuur heel blij met deze geslaagde intergemeentelijke samenwerking, die tot zo’n hoge vaccinatiegraad heeft geleid. En een publieksprijs is de mooiste prijs voor een campagne die voor zo’n groot publiek is opgezet.”

Foto’s (c) Gazet van Hove.