Regi is te vinden rechts onderaan op de gemeentelijke website.

Wie is Regi ? 

Regi is een slimme virtuele assistent die op een gebruiksvriendelijke en proactieve manier je vragen beantwoordt. Dankzij geavanceerde chatbottechnologie en kunstmatige intelligentie kan Regi op basis van de informatie op deze website en andere relevante publieke websites de juiste antwoorden samenstellen. 

Regi staat bekend om zijn vriendelijkheid en behulpzaamheid. Hij zorgt ervoor dat je op een interactieve manier toegang hebt tot relevante informatie. Bovendien biedt Regi proactief informatie aan om jouw ervaring nog beter te maken. Regi werkt op elk moment van de dag en waar je ook bent, zodat je 24/7 antwoorden kunt krijgen op al jouw vragen. 

Wat Regi echt uniek maakt, is dat hij het licht zag door een samenwerking van elf gemeenten in de regio Antwerpen : Brecht, Hemiksem, Hove, Lint, Mortsel, Ranst, Rumst, Schelle, Wijnegem, Wommelgem en Zandhoven. Dankzij een subsidie van de Vlaamse overheid konden we dit innovatieve project realiseren. 

Hoe werkt het ? 

Regi is een chatbot die gebruikmaakt van Azure OpenAI van Microsoft. Deze chatbot is een geautomatiseerd systeem dat op basis van door de gebruiker aangeleverde input op zoek gaat naar informatie die beschikbaar is op de gemeentelijke website en andere relevante publieke websites (bijvoorbeeld IGEAN.be, brandweerzonerand.be, rodenbachschool.be,…). Die informatie wordt vervolgens op een heldere manier aan de gebruiker gepresenteerd.

We passen content filtering toe om schadelijke inhoud te detecteren en te voorkomen en een veilige en respectvolle online omgeving te behouden. De chatbot analyseert grote hoeveelheden stukken tekst om menselijke taal te begrijpen, te genereren en te manipuleren. Wanneer de inhoud van deze teksten (content) echter niet gefilterd wordt op schadelijk of ongepaste inhoud, zal de chatbot zichzelf aanleren deze terminologie/gedragingen te gebruiken in het genereren van antwoorden.

Nauwkeurigheid

Hoewel we ernaar streven om correcte informatie te verstrekken, kunnen we de nauwkeurigheid en volledigheid van de informatie die door de chatbot wordt verstrekt niet garanderen. In geval van twijfel raden wij je steeds aan www.hove.be te raadplegen of rechtstreeks contact op te nemen met onze diensten via informatie@hove.be