Enige tijd geleden schreven we dat raadslid Lenn De Cleene (N-VA) niet meer resideert op het adres dat vermeld stond op de gemeentelijke webstek, nl. aan de Jan-Frans Gellyncklaan nr. 8 in Hove. Het raadslid was ook op de hoogte van deze mistoestand. Hij woont sedert enkele maanden in dezelfde straat, maar enkele honderden meters verder richting Kontich. Niemand van zijn buren was hiervan op de hoogte. Toch duurde het nog weken vooraleer deze verhuis van een gemeenteraadslid werd aangepast door de gemeentelijke diensten op de gemeentelijke webstek. Een aantal poststukken voor de heer De Cleene konden niet tijdig worden bezorgd. Mensen die hem willen contacteren kunnen dit nu doen op zijn nieuw adres aan de Jan-Frans Gellyncklaan, nr. 247 / bus 5 in Hove, tel. 0470 / 51.34.53. – e-post : lenndecleene@gmail.com .

beter werk afleveren …

Personeelsproblemen op Hovese gemeentehuis

Dit bovenstaande incident is maar een voorbeeld van het topje van de ijsberg.

Via allerlei kanalen komen we te weten dat er op het Hovese gemeentehuis wel wat personeelsproblemen heersen. Zo heeft de schepen van cultuur geen medewerker (m/v) meer. Dossiers blijven dus liggen. De verantwoordelijke medewerker (m/v) is …“ziek” … Hoelang ? … Een interimaris/vervanger kost ook geld ? … Zijn er wel genoeg degelijke kandidaten beschikbaar ? …

We stellen ook vast dat er in vele gemeentelijke documenten kleine fouten staan (woorden ontbreken, tijden kloppen niet meer, enz…). Een aantal raadsleden van de oppositie hebben dit reeds op de gemeenteraad ter sprake gebracht. Maar er gebeurt niets !

In het laatste gemeentelijk infoblad “Info Hove”, november 2022, staat er op blz. 8 weer zo’n fout, nl. “Ophaalkalender afval oktober” terwijl iedereen weet dat dit november moet zijn. “Knippen en plakken” zonder na te denken. Leest niemand de gemeentelijke documenten eerst eens na op mogelijke fouten of vergissingen voor ze naar buiten komen ? Op het gemeentehuis werken velen op ‘automatische piloot’. Of hebben sommige gemeentelijke medewerkers (m/v) het te druk met de laatste roddels tijdens de koffiepauzes …?

De algemeen directeur is hiervoor verantwoordelijk en de bevoegde schepen voor personeelszaken is hiervoor politiek verantwoordelijk … Binnen twee jaar zijn er gemeenteraadsverkiezingen … “De kruik gaat zo lang te water tot ze barst …” …

zijn het koffiepauzes of komt er “zwaarder gerstenat” op tafel ?

Foto’s © Gazet van Hove – cover : Lenn De Cleene .