De volgende gemeenteraad van Hove gaat door op maandag 27 mei 2013, aanvang 20.00u., in de raadszaal van het gemeentehuis, Geelhandlaan 1 Hove. De vergadering is openbaar en gratis bij te wonen.

Toeschouwers moeten zich wel stil houden tijdens de raadszitting. Normaal gezien ligt er een samenvatting van de punten voor de toeschouwers.

Na de zitting mogen toeschouwers vragen stellen over behandelde punten van de gemeenteraad of andere punten die de gemeente aangaat.

Openbare zitting

A. Agendapunten van de voorzitter

01.  Debat over de toekomst van Hove als zelfstandige gemeente

B. Agendapunten meegedeeld door het college van burgemeester en schepenen, zoals vastgesteld in zitting van maandag 13 mei 2013

01.  C.V.B.A. Intercommunale Vereniging voor Crematoriumbeheer in de Provincie Antwerpen :

  • – Algemene Vergadering van 20 juni 2013
  • – bespreking agenda
  • – bepaling stemgedrag vertegenwoordiger

Aan de raad wordt gevraagd de agenda van de algemene vergadering van de Intercommunale Vereniging voor Crematorium in de provincie Antwerpen goed te keuren en het stemgedrag van de vertegenwoordiger te bepalen.

02.  C.V.B.A. Intercommunale Vereniging voor Crematoriumbeheer in de Provincie Antwerpen – aanduiding vertegenwoordiger voor de bestuursperiode 2013-2018

Aan de raad wordt gevraagd de vertegenwoordiger en de plaatsvervangende vertegenwoordiger voor de intercommunale Vereniging voor Crematoriumbeheer in de Provincie Antwerpen aan te duiden voor de bestuursperiode 2013-2018.

03.  Intergemeentelijke samenwerking – vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger van de gemeente met betrekking tot de agendapunten van de algemene vergadering van de opdrachthoudende vereniging AWW van 19 juni 2013 – Goedkeuring – Stemming

Aan de raad wordt gevraagd om de agenda van de algemene vergadering van de intercommunale AWW goed te keuren en de voordracht van de effectieve en plaatsvervangende vertegenwoordiger aan te duiden.

04. Beslissing inzake de aanwijzing en de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger van de gemeente op de algemene  vergadering van de dienstverlenende vereniging CIPAL van 14 juni 2013

Aan de raad wordt gevraagd goedkeuring te hechten aan de agenda en aan de voordracht van de effectieve en plaatsvervangende leden voor de mandaten van de algemene vergadering van de intercommunale CIPAL d.d. 14 juni 2013

05. Goedkeuring agenda m.b.t. algemene vergadering van de intercommunale IKA d.d. 25 juni 2013

Aan de raad wordt gevraagd goedkeuring te hechten aan de agenda m.b.t. de jaarvergadering van de intercommunale IKA d.d. 25 juni 2013.

06.  Aanduiden vertegenwoordiger voor de  algemene vergadering van de intercommunale IKA d.d. 25 juni 2013

Aan de raad wordt gevraagd om de vertegenwoordiger en de plaatsvervangend vertegenwoordiger voor de Intercommunale IKA aan te duiden.

07.  Goedkeuring agenda IVEKA d.d. 25 juni 2013

Aan de raad wordt gevraagd om zijn goedkeuring te hechten aan de agenda van de algemene vergadering voor de intercommunale IVEKA goed te keuren.

08. Aanduiden vertegenwoordiger voor de algemene vergadering van de Intercommunale IVEKA d.d. 25 juni 2013

Aan de raad wordt gevraagd om de vertegenwoordiger en plaatsvervangend vertegenwoordiger voor de intercommunale IVEKA aan te duiden.

09. Voordracht mandaten voor VVSG

Aan de raad wordt gevraagd de mandaten voor de duur van de legislatuur voor VVSG goed te keuren.

10. Gemeenteraadsbelsissing tot vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger van de gemeente over de agendapunten van de jaarvergadering van IGEAN dienstverlening van vrijdag 21 juni 2013

Aan de raad wordt gevraagd goedkeuring te hechten aan de agenda van de intercommunale IGEAN dienstverlening van vrijdag 21 juni 2013.

11. Gemeenteraadsbeslissing tot benoeming van een vertegenwoordiger van de gemeente voor de algemene vergadering van IGEAN dienstverlening van vrijdag 21 juni 2013

Aan de raad wordt gevraagd goedkeuring te hechten aan de voordracht van de effectieve en plaatsvervangende mandaten voor de duur van de legislatuur bij de intercommunale IGEAN dienstverlening.

12. Gemeenteraadsbeslissing tot vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger van de gemeente over de agendapunten van de jaarvergadering van IGEAN – milieu & veiligheid van vrijdag 21 juni 2013

Aan de raad wordt gevraagd goedkeuring te hechten aan de agenda van de jaarvergadering van de Intercommunale IGEAN – milieu & veiligheid van vrijdag 21 juni 2013.

13. Gemeenteraadsbelsissing tot benoeming van een vertegenwoordiger voor de algemene vergadering van de Intercommunale Igean – milieu & veiligheid van vrijdag 21 juni 2013

Aan de raad wordt gevraagd goedkeuring te hechten aan de voordracht van de effectieve en plaatsvervangende leden voor de mandaten voor de duur van de legislatuur bij de Intercommunale Igean – milieu & veiligheid.

14. Voordracht van effectieve en plaatsvervangende mandaten voor c.v.b.a. Sociale Bouw- en Kredietmaatschappij ARRO Antwerpen

Aan de raad wordt gevraagd om de voordracht voor de effectieve en plaatsvervangdende mandaten voor de duur van de legislatuur bij de c.v.b.a. Sociale Bouw- en Kredietmaatschappij ARRO Antwerpen goed te keuren.

15. Goedkeuring van de overeenkomst met de Schoolraad – 2013-2017

Aan de raad wordt gevraagd goedkeuring te hechten aan de overeenkomst met de schoolraad voor de periode 2013-2017.

16. Huishoudelijk reglement Schoolraad 2013-2017 – akteneming

Aan de raad wordt gevraagd akte te nemen van het huishoudelijk reglement van de schoolraad voor de periode 2013-2017.

17. Kerkfabriek Sint-Laurentius – budgetwijziging : akteneming

Aan de raad wordt gevraagd akte te nemen van de budgetwijziging 2013 van de kerkfabriek Sint-Laurentius. Gezien deze budgetwijziging past in het kader van de meerjarenplanning 2008-2013 blijft de exploitatietoelage van 7.779,18 EUR dus ongewijzigd.

18. Hersamenstelling van de Gemeentelijke Commissie Ruimtelijke Ordening ( GECORO)

Bij de aanvang van een nieuwe legislatuur dient de GECORO hersamengesteld te worden. Door het gemeentebestuur kan binnen de wettelijke modaliteiten de samenstelling van de GECORO bepaald worden

19. Verkaveling nr. 2011/3 : Beekhof: gedetailleerd uitvoeringsontwerp.

Verzoek tot goedkeuring van de voor de aanbesteding gedetailleerde uitgewerkte weg- en rioleringsdossiers.

20.  Verkaveling nr. 2011/3 : Beekhof: goedkeuring uitvoeringsovereenkomst.

Verzoek tot goedkeuring van de overeenkomst inzake de uitvoeringsmodaliteiten voor de uitrustingswerken in de verkaveling  nr. 2011/3 genaamd Beekhof te Hove.

21. Drukken en leveren gemeentelijk informatieblad ‘infoHove’ : vaststelling lastvoorwaarden, wijze van aanbesteding en gunning

Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om het lastenboek voor het drukken van het gemeentelijk informatieblad goed te keuren.

22. Cultuur : beheersorgaan gemeenschapscentrum : aanduiding vertegenwoordigers verenigingen en gebruikers : kennisneming

Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om kennis te nemen van de door de Cultuurraad verkozen vertegenwoordigers van de verenigingen en gebruikers in het beheersorgaan gemeenschapscentrum Hove.

23.     ICT : A. Rodenbachschool : aankoop en installatie van digitale (schrijf)borden: goedkeuring bestek

Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om het bestek voor de aankoop en installatie van digitale schrijfborden voor de A. Rodenbachschool goed te keuren. De school wil voor zes verschillende klassen digitale borden aanschaffen. De totale kostprijs wordt geschat op 25.000 EUR.

24.  ICT : aankoop gereviseerde pc’s : goedkeuring bestek

Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om het bestek voor de aankoop van gereviseerde pc’s, inclusief scherm, toetsenbord en muis goed te keuren. De gemeente wil 76 pc’s aankopen voor de A. Rodenbachschool, 2 voor het gemeentehuis, 2 voor het OCMW, 10 voor de bibliotheek en 2 voor BKO De Mikado.

25. Ter goedkeuring : Jaarrekening AGB 2012

Aan de gemeenteraad wordt gevraagd de jaarrekening van het AGB Sport en Ontspanning goed te keuren.

26.  Ter goedkeuring : Beheersovereenkomst AGB – gemeente

Volgens het gemeentedecreet dient per legislatuur een beheersovereenkomst afgesloten te worden tussen het AGB en de gemeente. De verlenging van de huidige overeenkomst wordt ter goedkeuring voorgelegd aan de gemeenteraad. De beheersovereenkomst werd als bijlage toegevoegd.

 

Geheime zitting

G.01. Samenstelling Gemeentelijke Commissie Ruimtelijke Ordening – aanstelling effectieve leden en plaatsvervangers.

Bij de aanvang van de nieuwe legislatuur dient de GECORO opnieuw samengesteld te worden. Er werd een oproep gedaan voor kandidaturen. Door de raad werd de samenstelling van de GECORO vastgesteld. Door de raad worden de effectieve leden en plaatsvervangers aangesteld.