In de Hovese bibliotheek start er een proefproject om de meeste communicatie met de lezers automatisch te laten verlopen via e-mail. Ook wordt een nieuwe service geïntroduceerd. Bibgebruikers zullen, via hun e-mail, drie dagen vóór het verstrijken van de vervaldatum van de leentermijn een herinnering toegestuurd krijgen, waarin wordt gevraagd om de uitgeleende materialen binnen de drie dagen terug te brengen naar de bibliotheek of ze eventueel te verlengen. Op deze manier wil men het aantal te laat binnengebrachte werken drastisch doen dalen.
De rappels 1 en 2 voor de overschrijding van de leentermijn zullen, indien mogelijk, ook via e-mail gebeuren. Zo vervallen de portkosten bij de berekening van de boete. Reserveringsberichten zullen ook, indien de specifieke lener dat wenst, voortaan via e-mail kunnen gebeuren.
Essentieel voor het succes van deze nieuwe communicatiemethode is natuurlijk dat de bibliotheek over de correcte e-mailadressen beschikt van de leden. Aan de leden wordt gevraagd om hun e-mailadres even online na te kijken en eventueel te verbeteren of indien het adres ontbreekt dit toe te voegen.
Meer inlichtingen hierover vind je op de portaalsite van de bibliotheek of in de bibliotheek, www.bibliotheekhove.be .