Openbare zitting

P.1.   Verslag secretaris gemeenteraad 30 mei 2015

Aan de raad wordt gevraagd kennis te nemen van het verslag secretaris van de gemeenteraad van 30 mei 2016.

P.2.   Notulen gemeenteraad 30 mei 2016

Aan de raad wordt gevraagd om de notulen van de gemeenteraad van 30 mei 2016 goed te keuren.

Kunstkring De Geelhand

P.3.   Gemeentelijke kunstacademie – schooljaar 2016-2017 – lestijdenpakket

Aan de gemeenteraad wordt kennis te nemen van het lestijdenpakket van de gemeentelijke kunstacademie voor het schooljaar 2016-2017.

P.4.   Gemeentelijke basisschool – schooljaar 2016-2017 – lestijdenpakket

Aan de gemeenteraad wordt gevraagd kennis te nemen van het lestijdenpakket van de gemeentelijke basisschool voor het schooljaar 2016-2017.

P.5.     Gemeentelijke kunstacademie – schooljaar 2016-2017 – vakantie- en verlofregeling

Aan de gemeenteraad wordt gevraagd goedkeuring te hechten aan de vakantie- en verlofregeling van de gemeentelijke kunstacademie voor het schooljaar 2016-2017.

Rodenbachschool
Rodenbachschool

P.6.   Gemeentelijke basisschool – schooljaar 2016-2017 – vakantie- en verlofregeling

Aan de gemeenteraad wordt gevraagd goedkeuring te hechten aan de vakantie- en verlofregeling van de gemeentelijke basisschool voor het schooljaar 2016-2017.

P.7.   Azura – jaarrekening 2015

Aan de gemeenteraad wordt gevraagd goedkeuring te geven aan de jaarrekening 2015 van de intergemeentelijke samenwerking Azura

Geld euro's

P.8.   AGB – Jaarrekening 2015

Aan de gemeenteraad wordt gevraagd goedkeuring te geven aan de jaarrekening 2015 van het autonoom gemeentebedrijf Sport en ontspanning Hove.

P.9.   AGB Financiën – prijssubsidie factorbepaling

De factor voor de berekening van de prijssubsidie wordt ter goedkeuring voorgelegd.

P.10. Gemeente – jaarrekening 2015

Aan de gemeenteraad wordt gevraagd de jaarrekening 2015 vast te stellen met volgende cijfers:

Resultaat op kasbasis:                             4.336.988 EUR

Autofinancieringsmarge:                         1.688.994 EUR

De balans en de staat van opbrengsten en kosten voor 2015 worden als volgt vastgesteld:

Balans

Activa

I Vlottende activa                                     5.667.939 EUR

II Vaste activa                                        32.120.358 EUR

Passiva

I Schulden                                                5.731.493 EUR

II Nettoactief                                          32.056.804 EUR

Staat van opbrengsten en kosten

I Kosten                                                  11.002.401 EUR

II Opbrengsten                                       12.613.184 EUR

III Overschot van het jaar                        1.610.783 EUR

Geld 100 dollar

P.11. Arbeidsreglement – aanpassing

Aan de raad wordt gevraagd goedkeuring te hechten aan een aantal aanpassingen en toevoegingen aan het arbeidsreglement van het gemeentepersoneel inzake:

  • de verantwoordelijkheid van het personeelslid tijdens het gebruik van een dienstvoertuig o.a. de betaling van verkeersboetes en de verantwoordelijkheid van de werknemer als bestuurder van een vrachtwagen ingevolge de invoering van de kilometerheffing voor vrachtwagens
  • de bescherming tegen geweld, pesterijen en ongewenst seksueel gedrag op het werk ingevolge de invoering van de nieuwe wetgeving terzake.

P.12. Haalbaarheidsstudie administratief centrum – lastvoorwaarden en gunningswijze

De huidige accomodatie en infrastructuur in het gemeentehuis zijn niet meer van die aard dat ze ondersteuning kunnen bieden aan een hedendaagse dienstverlening.

Het is aangewezen om een degelijk administratief centrum ter beschikking te stellen. Het gemeentebestuur gaat uit van een aanpassing van het huidige historische gebouw en een zo goed mogelijke centralisering van de gemeentelijke diensten.

In het kader van de opdracht “Haalbaarheidsstudie administratief centrum” werd een bestek met nr. 2015-057 opgesteld door Openbare werken.

De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 50.000,00 incl. 21% btw.

Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder bekendmaking.

Gemeentehuis Lente

P.13. Kosteloze grondafstand – Jos Coveliersstraat ZN

Aan de raad wordt gevraagd goedkeuring te verlenen aan de ontwerpakte van kosteloze grondafstand met bijhorend opmetingsplan en aanduiden vertegenwoordigers gemeente Hove.

P.14. Stand van zaken: invulling personeelsorganigram

Toelichting door dhr. Luc Vanrusselt, secretaris.

Bomenkap Geelhandlaan

P.15. Stand van zaken: Geelhandlaan

Toelichting door dhr. Koenraad Volckaerts, burgemeester.

P.16. Stand van zaken Frijthout

Toelichting door dhr. Bart Van Couwenberghe, schepen.

Frijthout bord

P.17. Varia

 

Gesloten/Geheime zitting

Geen punten.

 

Foto’s (c) Gazet van Hove.