Door een stroompanne zaten vorige week heel wat klanten van Proximus zonder internet, telefoon en televisie. En na het oplossen van deze problemen gaf het telecombedrijf deze gedupeerden een geschenk van 2 weken gratis betaaltelevisie. Maar van dit geschenk heeft een oplichter gebruik proberen te maken. Hij geeft zich uit voor een werknemer van Proximus en vraagt aan de telefoon of via mail de bankgegevens van de klanten van Proximus. Dus vragen ze bij het telecombedrijf om nooit je bankgegevens aan de telefoon of via mail bekend te maken en elke poging tot oplichting onmiddellijk door te geven aan de politie. In het originele persbericht klinkt dit als volgt  “Opgepast ! Een bedrieger die zich uitgeeft als Proximus contacteert momenteel onze klanten om hun bankgegevens op te vragen. Proximus vraagt nooit uw bankgegevens per telefoon of email. Wij vragen u uitdrukkelijk om nooit, aan niemand, per telefoon of email, informatie te geven over uw bankrekeningen of bankkaarten. Als u slachtoffer bent van een poging van oplichting contacteer onmiddellijk de politie !”

Radio Frekwent – www.frekwent.be .