Naast dringende interventies en werken in de straat, gaat Fluvius nu ook terug langs bij klanten thuis om geplande werken uit te voeren. Ze zorgen er steeds voor dat dit op een veilige manier kan gebeuren.
Actuele dienstverlening van Fluvius tijdens de coronacrisis :
Geplande werken bij klanten thuis
Vanaf 11 mei gaan de technici opnieuw bij klanten langs om geplande werken uit te voeren. Ze doen dit steeds op een veilige manier. 1,5 meter afstand houden, het dragen van persoonlijke beschermingsmiddelen (mondmasker, handschoenen,…) en het wassen van de handen voor en na elk klantbezoek zijn de basisregels. Als klant kan je ook meehelpen. Hou steeds 1,5 meter afstand, voorzie een vrije doorgang naar de plaats waar de werken worden uitgevoerd en zet deuren open, zo nemen de technici zo weinig mogelijk deurklinken vast.
Als jouw afspraak tijdens de corona-lockdown geannuleerd werd, maakt Fluvius met jou een nieuwe afspraak. Je hoeft zelf niets te ondernemen. Ze werken eerst de eerder uitgestelde afspraken weg. Daarna plannen ze afspraken in met nieuwe klanten.
Meteropnemers blijven opnemen vanop afstand
De meteropnemers blijven voorlopig verder contactloos werken. Ze steken een kaartje in de brievenbus, de klant noteert daarop zijn meterstand(en) en hangt het zichtbaar aan een venster of de voordeur. Onze opnemer komt twee dagen later langs om de meterstanden te noteren. In appartementsgebouwen met aparte meter-lokalen kan de meteropnemer meestal wel een meter-opname doen zonder fysiek contact met de bewoners. Als het niet lukt om de meterstanden tijdig te registreren (bv. voor een 2de verblijf), dan schatten ze het verbruik.
- Lees hier meer over hoe Fluvius het verbruik schat.
- Bekijk ook de veelgestelde vragen over meteropname tijdens de coronamaatregelen.
Klantenkantoren
Vanaf 11 mei kan je nog steeds terecht met al je vragen in de 13 geopende klantenkantoren. Het gaat om de kantoren in Aalst, Antwerpen (Hoboken en Deurne), Brugge, Genk, Gent, Ieper, Turnhout, Kortrijk, Hasselt, Leuven, Mechelen en Sint-Niklaas. Fluvius beperkt de toegang tot een minimum aantal klanten en vraagt je alleen naar het kantoor te komen. Een afspraak maken hoeft niet. Je vindt de openingsuren hier.
Vanaf 2 juni kan je Fluvius via de Infolijn (078 35 35 34) contacteren voor een afspraak in een van de 17 andere kantoren.
- Zoek een klantenkantoor bij jou in de buurt.
- Bekijk ook hoe je Fluvius kan contacteren tijdens de coronamaatregelen.
Bereikbaarheid oplaadpunten budgetmeter
De oplaadpunten voor budgetmeters aan onze klantenkantoren blijven beschikbaar. Aan onze buitenterminals van de klantenkantoren blijft opladen 7 dagen op 7 en 24u/24u mogelijk.
Vragen of opmerkingen ?
Neem dan gerust contact op met je lokale relatiebeheerder van Fluvius Ben Vervoort, via telefoon 0476 438 146 of e-mail ben.vervoort@fluvius.be. Fluvius blijft het verloop van de coronacrisis op de voet volgen en houdt steeds de vinger aan de pols voor eventuele bijsturingen of correcties. En dat altijd met één prioriteit voor ogen: de veiligheid en gezondheid van alle medewerkers en aannemers.
Meer informatie vind je op https://www.fluvius.be/nl/coronavirus .
Foto’s (c) Gazet van Hove.