Omwille van de coronacrisis werkte onze dienst Burger enkel op afspraak. Daarnaast waren ze op woensdagnamiddag niet geopend.
Vanaf maandag 11 januari werken ze niet langer op afspraak. Je bent welkom van maandag tot vrijdag van 8.00 tot 12.00 uur, op maandagavond van 18.00 tot 20.00 uur en op woensdagnamiddag van 13.30 tot 16.00 uur. Binnen kunnen vier mensen wachten. Anderen wachten buiten. Iedereen wordt geholpen op een coronaveilige manier. De dienst Welzijn blijft wel op afspraak werken.
Let op, er zijn nog altijd zaken die je beter uitstelt tot na de coronamaatregelen. Zie de lijst onderaan deze pagina.
Volgende zaken dien je elektronisch af te handelen :
Overlijdens, akten en attesten, inzage en verbetering registers, aanvraag pin-puk, verhuis melden, aankomstverklaring en melding aanwezigheid, verlenging kort verblijf, indienen verblijfsaanvraag, aanvragen verlenging of statuutswijziging, aanvraag gezinshereniging, verlenging A-kaart.
Veel van deze zaken vind je in ons e-loket.
Wil je hier toch meer informatie over ? Contacteer de dienst Burger via burger@boechout.be.
Voor volgende zaken maak je een afspraak :
Geboorten, voltrekken van geplande huwelijken, erkenningen, aanvraag ID-documenten/vreemdelingenkaarten/paspoorten/rijbewijzen (maar enkel in een dwingende situatie, spoed mits essentieel karakter of zeker ook diefstal/verlies), afleveren pin-puk (bv. telewerk).
Maak hiervoor een afspraak via 03 / 460 18 40 of burger@boechout.be. Bereikbaar van ma-vr van 8.00 tot 12.00 uur en op ma van 18.00 tot 20.00 uur.
Volgende zaken stel je best uit tot na de coronamaatregelen (tenzij een grondige reden voor dringendheid wordt ingeroepen) :
Aangifte huwelijk, wettelijke samenwoning, registratie van wilsverklaringen allerhande, aanvragen Belgische nationaliteit, onderzoek naar de reële verblijfplaats (tenzij hoogdringende situatie of door bepaalde andere bewijsstukken te aanvaarden, zie Omzendbrief 27/10/2020), aanvragen (voorlopig) rijbewijs, aanvraag paspoort, reistoelating minderjarige, annulering nog niet-afgehaalde kaarten, adreswijziging chip, kids-ID, uitschrijven uit bevolkingsregister enzovoort.
Foto’s (c) Gazet van Hove.