De afgelopen weken hebben we onze digitale dienstverlening in het e-loket verder uitgebreid. Voortaan kan je heel wat documenten van onder andere de dienst Burger eenvoudig en snel digitaal aanvragen en hoef je er dus niet meer voor naar het administratief centrum te gaan.

In het e-loket kon je vroeger al meldingen en klachten doorgeven, je onderneming laten opnemen in de online bedrijvengids of een sollicitatie indienen. Maar vanaf nu kan je er ook voor heel wat akten, attesten en aanvragen terecht. Onder meer een uittreksel uit je strafregister of een attest van je geboorte kan je eenvoudig en snel digitaal van thuis uit aanvragen. Je hoeft dus geen rekening meer te houden met de openingsuren van de gemeentelijke diensten. Bovendien ontvang je de meeste documenten meteen in je mailbox.

Ook voor heel wat documenten van andere diensten kan je trouwens terecht in het e-loket. Denk maar aan een aanvraag voor bewegwijzering naar je bedrijf of een aanvraag voor inname openbaar domein.

  • Bekijk het e-loket via www.boechout.be/eloket en ontdek wat je allemaal digitaal kan aanvragen.
  • Voor sommige uittreksels blijft een tussenkomst van de dienst Burger nodig.
  • Wie de documenten liever niet digitaal aanvraagt, kan uiteraard nog steeds terecht op de gemeentelijke diensten tijdens de openingsuren.

Foto’s (c) Gazet van Hove.