Vanaf 1 september werkt het recyclagepark van IGEAN in Boechout met een ‘hybride’ reservatiesysteem. Op woensdag, vrijdag en zaterdag – de drukste dagen – moet je je bezoek op voorhand reserveren. Op dinsdag en donderdag kan je er zonder afspraak terecht.

Door op de drukste dagen op afspraak te werken, ontstaat er een betere spreiding. Zo zijn er minder wachtrijen en kunnen de parkwachters de bezoekers beter van dienst zijn. Het reservatiesysteem biedt plaats voor evenveel bezoekers als vandaag. Je kan tot een half uur op voorhand je afspraak plannen en je kan tot maximum 3 bezoeken per adres vooruit reserveren.

Praktisch

  • Het afsprakensysteem gaat in vanaf 1 september, maar een afspraak inplannen kan al vanaf 1 augustus.
  • Reserveren kan via de reservatietool op igean.mijnrecyclagepark.be ofvia de website van IGEAN.
  • Na registratie van je postcode en rijksregisternummer krijg je de keuze uit de beschikbare tijdssloten op jouw gekozen dag. Na bevestiging ervan krijg je nog een mailtje met een herhaling van jouw afspraak en de bijhorende aandachtspunten.
  • Wie hulp nodig heeft bij de reservatie kan telefonisch terecht bij de dienst klantenbeheer van IGEAN op het nummer 03 / 350 08 14.

Veelgestelde vragen

Kan ik de dag zelf nog een afspraak maken ?

Je kan tot een half uur voor je gewenste moment een afspraak maken via de reservatietool, uiteraard op voorwaarde dat het tijdslot nog beschikbaar is. 

Is een afspraak altijd nodig ?

Plan je een bezoek op dinsdag of donderdag, dan is GEEN afspraak nodig. Wanneer je op woensdag, vrijdag of zaterdag naar het recyclagepark van Boechout wil komen is een afspraak altijd nodig. Die dagen blijven een aantal parken in de buurt natuurlijk wel gewoon open zonder afspraak. Let wel : ook voor een bezoek aan het recyclagepark van Ranst, Rumst en Wommelgem (op di/vr/za) is altijd een afspraak nodig !

Wat doe ik op de afspraak zelf ?

Kom op het moment van je afspraak naar het park en breng de bevestigingsmail (op papier of op je telefoon) samen met je eID mee. Wanneer je op het gereserveerde tijdstip je eID in de toegangszuil steekt, zal de slagboom openen.

Te vroeg of te laat ?

Elk tijdslot geeft een marge van 15 minuten. Je reserveert namelijk een plekje tussen bijvoorbeeld 9 en 9.15 uur. Ben je te vroeg, dan zal je even moeten wachten. Let wel dat je het verkeer of andere bezoekers de toegang niet verspert! Ben je te laat? Dan is het jammer genoeg niet meer mogelijk zijn om toegang te krijgen en moet je een nieuwe afspraak maken.

Geen afspraak ?

Kan het toegangscontrolesysteem je eID niet koppelen aan een rijksregisternummer dat in de reservatielijst staat rond dat tijdstip, zal de slagboom niet openen. Jammer genoeg kan je dan niet op het park terecht en moet je een nieuwe afspraak maken.

Grote werken gepland en meerdere bezoekjes zijn nodig ?

Geen probleem! Je kan tot maximum 3 bezoeken vooruit inplannen. Hou zeker rekening met de tijd die je nodig hebt om opnieuw je wagen te laden en naar het park te rijden, bij het inplannen van een tweede afspraak en neem wat marge.

Heb je al 1 of meerdere ingeplande bezoekjes afgelegd, dan kan je weer 1 of meerdere inplannen, tot je er weer 3 vooruit gepland hebt.

Let wel: dit aantal is gelimiteerd tot 3 bezoeken per adres (NIET per rijksregisternummer). Indien er dus meerdere personen gedomicilieerd zijn op jouw adres – en dus verschillende rijksregisternummers hebben – blijft nog steeds het maximum aantal van 3 bezoeken mogelijk!

Ik heb een afspraak gemaakt, maar mag iemand anders van mijn gezin ook gaan ?

Als je een reservatie aanmaakt, is dit eigenlijk een ‘gezinsafspraak’. Dat wil zeggen dat een gezinslid dat op hetzelfde adres gedomicilieerd is, zich op dat moment mag aanmelden, weliswaar met zijn/haar eID.

Waarom moet ik mijn rijksregisternummer ingeven in de reservatietool ?

Je krijgt toegang tot het recyclagepark door middel van je eID in de kaartlezer van de toegangszuil. Om de link te kunnen leggen tussen jouw eID en je reservatie, is het rijksregisternummer noodzakelijk.

Om te vermijden dat je bij elke reservatie opnieuw je rijksregisternummer moet ingeven, kan je in de reservatietool een ‘account’ aanmaken waaraan deze gegevens gekoppeld worden. Nadien kan je eenvoudig inloggen met jouw emailadres en een zelf gekozen paswoord.

Heb je geen toegang tot internet of ondervind je problemen bij het aanmaken van een reservatie op de webpagina …

… dan helpt de dienst klantenbeheer van IGEAN je graag op weg! Je kan hen telefonisch bereiken op het nummer 03 / 350 08 14 (elke werkdag van 8.00 -12.00 uur en van 13.00 – 16.45 uur).

Foto’s (c) Gazet van Hove.